2009. június 27., szombat

Mozgás

Dana hónapokig nagyon ügyesen feküdt. Szeretett háton, hason lenni, de semmi több.
Anyukám nagyon optimista volt, mert még csak 2 hónapos volt, de ő már szinte minden másnapra megjósolta:

-"Ez a a baba mindjárt megfordul."

Én erre persze (s mert én már 3 hónaposan megfordultam ) bizakodni kezdtem. Kár volt. Dana csak feküdt, feküdt és aztán megint csak feküdt.
Úgy 5 hónapos lehetett, amikor egy séta után belefutottam a szomszédomba. Kérdezgetett Danáról és keveselte a hangját, amit nem nagyon hall a falon át.
Mondtam: "igen, keveset sír, nyugodt baba. Kicsit talán túl nyugodt, sehogy se akaródzik neki megfordulni!"
Elbúcsúztunk, én bejöttem és egy kézmosás erejéig letettem Danát a játszószőnyegére hasra. És mi történt mire kijöttem?

Yes!!! Megfordult.

Először nehezen ment neki, de kitartóan gyakorolta, mára tökéletesen forog mindkét irányba. Mi az hogy forog? Még 6 hónapos se volt,de már mindenhova elmászott vagy elkúszott. Pár hétre rá már a mászásból felfelé törekedett és kb 7 hónaposan felállt.
Valamit mindig talál magának, amiért érdemes elindulni. Nagy munka ez neki, egy-egy túra után alaposan elfárad és megpihen.
Most már tudom, hogy hónapokig megfigyelt és gondolatban lejátszotta mit hogyan fog csinálni. Elég jó taktika volt, rápihent a mozgásra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése