2014. január 11., szombat

Dorkáról

Dodóról sokat, sokfélét lehet írni, de ha valamit kijelentek, gyakran igaz éppen az ellenkezője is.
Hogy milyen Oláh Dorottya 2 éves 4 hónapos kislány?
Egyrészről egy bújós, puszilgatós, ölelkezős kislány, akit még a mai napig is sokat kell felemelni, kézben vinni és gyakran nem a fáradtság miatt, hanem mert igényli a testi kontaktust, az összebújást.
-Puszilkodjunk! Csókoljunk!-kiáltja el magát nekem vagy Danának és csókra csücsöríti a száját.
De amilyen gyakran bújik, olyan gyakran meg is csap, fejbe vág, megharap, megkarmol, csak úgy...Valamelyik nap ébredés után feküdtünk egymás mellett, puszilgattam, meséltem neki, igazán meghitt volt a hangulat, mire egyszercsak felemelte a katicás éjjeli lámpát és borzasztóan fejbe vágott vele. Már láttam ahogy a magasba lendíti a kezét, de biztos voltam benne, hogy nem üt meg vele. Tévedtem. Danát is gyakran megharapja (2 rétegen keresztül is vérzik a nyoma), haját megtépi. Imádja a kutyákat, mégis van úgy, hogy lendül a lába és rugdosni akarja őket. A nála kisebb gyerekek, pedig kifejezetten veszélyben vannak a közelében mert nyakukat szorongatja, fülüket húzza, marja őket.
Egy éve azt mondtam magamnak, hogy majd biztos hamarosan kinövi. Nem így lett, azóta durvább módszereket alkalmaz, szélesebb körben. Bölcsiben is szoktam mondani, hogy a nebántsvirág külső ne tévesszen meg senkit, van valami agresszió a kislányban.
A bölcsödébe szépen beszokott, nem sír ha eljövök, szeret ott lenni. Mondja is magáról, hogy ő már nagy bölcsis. Igazából az oviba vágyik, illetve kb minden olyan helyre, ahova Danus jár (torna, korcsolya, Gödöllő). Utánozza Danát, amiben csak tudja, táncol ha Dana is, csokit kér ha Dana is, stb...Néha féltékeny rá, hisztizni kezd ha Dana az ölembe ül.
Gyakran játszik Dana játékaival is, Barbie nála is nagy kedvenc. Szereti még a puzzle kirakókat, a duplot és minden olyan játékot, amit fűzni, kötözni kell. (legyen az a téli csizma kikötözése indulás előtt...) Mostanában sláger a boszorkány/medve/farkas előli menekülés, bunkerépítés.
Kis súlya ellenére változatosan és rendes adagokat eszik, gyümölcsöket, zöldségeket, natur joghurtot nagyon szereti és most nagy kedvenc a cékla, uborka, csalamádé.
Félig szobatiszta, elutasítja a pelust, bugyi kell neki, de azért történnek balesetek...
Sok mondókát, éneket ismer és mostanában improvizál és átírja a dalok szövegét. Rengeteget magyaráz, fontoskodik, irányít. Néha nem forog olyan gyorsan a nyelve, mint ahogy ki akarja mondani a gondolatait.


Ha Danussal veszekszenek Dana gyakran enged és aztán rákezdi:
-Okos enged, szamér szenved, én vagyok az okos, te vagy a szamár!
Mire Dodó felcsattan:
-Nem!!!Én okos szamár vagyok!


Dodószáj:
-Anya, mit csináljunk ezzel a kockával? Szerintem vigyük el a mostohának...de itt nincs is mostoha!


-Anya, beszéljük meg, hogy ki bábozik, te vagy te? Szerintem te, mert te vagy a vicces!


Ha-ha-ha...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése