2013. február 13., szerda

Dorottya

A család legkisebb porontya...
Ismertem Polgár Dórit, Raphael Dorkát, több tanítványomnak is Dorottya volt a neve és most itt van nekünk is egy. Ha kérdezzük, hogy hívják, megmondja, hogy Oládodó, de kimondja már a Dorkát, Dorottyát is. Sokat beszél és szépen, 3-4 szavas mondatokban.
-Apa aludt onnan.-mutat Apja helyére az ágyon.
-Dodó elviszi a pocakját.-vicceskedik és szalad a szobában.
-Anya hazajön.-nyugtázza, amikor megyünk fel együtt a lépcsőn.
-Dodó odaül, nézi Bogyócát, Babócát.
-Buta sárkány, mama mondta.
Imádom ezeket a mondatokat. Mindent meg lehet vele beszélni, vagyis majdnem mindent. Szeret énekelni, énekli a gólya, gólya gilicét, cifrapalotát, mondja az eccpecckimehetsz kiszámolósat, zikizakazakatolt.
Pár napja felfedeztünk egy új baba-mama klubot, beszéltem a klubvezetővel, aki pszichopedagógus és azt mondta, ahogy kb 20 perc után megismerte Dorkát, hogy szerinte intellektuális környezetben nevelkedik, látszik, hogy mennyire gazdag ingerek veszik körül.
Nem mondom, hogy nem esett jól... az kevésbé, hogy, amikor a szülés körülményeiről volt szó és boldogan emlékeztem vissza a viszonylag könnyű szülésre (meggyőződésem, hogy ilyen csak a mesében létezik), akkor rákérdezett, hogy kaptam-e oxytocint. Elmesélte, hogy ez a szer oxigént von el a babától és elindít egy kémiai folyamatot, ami...brrrrrr. Le a kalappal azok előtt, akik minden érzéstelenítés és gyorsító nélkül szülnek, de én erre nem voltam képes.Szóval fejlődik a Kicsi szépen, hipp-hopp és megnő, mint a gomba. Megünnepeltük a nevenapját, ahogy kell, degeszre ettük magunkat a kedvenc éttermünkben. Éppen arra volt jó a hazafelé tartó 10 perces séta, hogy itthon belénkférjen Éva mama csokitortája. És hiába integetett a vánkos csücske, nem nyúltunk el az ágyon, hanem megszánkóztattuk a két lurkót.


Egyébként is viszonylag nagy  a jövés-menés, hiszen tudatossan, vagy sem, de mindkét lányommal beiktattam külön programot és megyünk együtt is valahova a héten. Ez Dorkánál baba-mama klubot, Danánál ovis tornát jelent. Fárasztó nap után, jól esik a mesenézés. Persze kizárólag sapkában a tesóhoz bújva:


                                                    Dorottya=Isten ajándéka.

Köszönjük Isten.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése