2014. február 28., péntek

Február, farsang

Már január első napjaiban elpakoltam a karácsonyi dekorációt és alig vártam, hogy előkerüljenek a farsangi álarcok, színes guirlandok. Aztán mire észbekapok már lassan a farsangi szezonnak is vége. Egyre gyorsabban telik az idő az egyszer biztos! Dana ovis farsangja éppen február 6án Dorottya névnapon volt. Pár héttel az ünnepség előtt már kérdezgettem Danát, hogy mi szeretne lenni, hogy a farsang előtti napokban már egyértelmű legyen a jelmez. Először Danus nehezen tágította ki a hercegnő-királylány-tündér kört, de aztán kedvet kapott a jegesmedve jelmezhez és játszott a gondolattal, hogy cowboy lány lesz. Többször elmentünk a közeli jelmezboltba, hogy körvonalazódjon a kívánság, de valahogy mindig a szépséges királylánynál lyukadtunk ki. Aztán Dana kapott Anyutól egy szép lila harisnyát, amelyen aranyos kis masnik voltak. A harisnyát lazán feldobtam a lépcsőkorlátra, hogy elrakjam és egy különleges alkalommal elővegyem. Este Dana kiszúrta a lógó harisnyát, meglátta a kis masnikat rajta és határozottan kijelentette: MASNI LESZEK! Milyen jó, úgyis az a jelem!!! Nem mertem először beleélni magamat ebbe az ötletbe, de mivel másnap is MASNI akart lenni, elkezdtük a jelmezét varrni. Anyu volt a varrónő, sok-sok rózsazsín masni került a ruhára, cipőre, Dana hajába! Nagyon örültem, hogy nem lett a sokadik Aranyhaj, Hamupipőke a sorban és főleg annak, hogy kényelmes ruhában bulizott az óvodai farsangon.
Hétvégén megünnepeltük Dodóka névnapját is, tortával, fánkkal, ajándékokkal. Dorka továbbra is egy aranyos, vicces, bújós, akaratos, hisztis pulyka szeretnivaló keveréke.
Nagylány komplexusa van, mindent ezzel hoz mostanában összefüggésbe.
"A nagylányok nem pisilnek pelenkába, ugye?
A nagylányok nem cumiznak, ugye?"
"Nagylány vagyok, de Te még nem engedsz engem iskolába, ugye?
"Nekem csak a biciklihez kell még nőnőm mert kicsi a lábam...kicsi a fejem...csak a hasam nagy mint a Bandi papának!"


Jó, közepesen zsúfolt napjaink vannak, hamar eltelik egy hét. Mostanában a bölcsi nem nagyon fér bele és igazából örülök, hogy amikor nincs órám Dodóval lehetek.
Hétfőn Dodót Apu átviszi Újpestre én itthon teszek-veszek, megyek Danusért délutántól tanítok. Krisz siet haza, viszi Danát a tánciskolába este hozzák haza Dodót Újpestről. Kedden csak egy délutáni kötött program van, valakinél összejövünk ovi után, három család, három helyszín váltakozik. Szerdán Dodóval Újpestre megyünk én kora délután elmegyek, magántanítok és aztán nyelviskolába megyek. Krisz megy Danáért, mennek táncolni, este Dodóval haza. Csütörtökön mint ma például semmi dolgunk, meg is szoktam kérdezni Danát, hogy mit csináljunk délután. Csináljunk kókuszgolyót!-jött a válasz. Pénteken délután itthon tanítok, jön Anyu és vigyáz a lányokra vagy jön Bandi papa és Danust viszi Gödöllőre. Eközben Krisz minden másnap lefut 10 km-t, van hogy hétvégén 15-t egyszerre. Ha este f10kor érek haza, akkor is elindul!
Várom már a jó időt, hogy minél többet kint lehessünk a levegőn, mehessünk Némedibe.
Azért a síelés jól esett mindkettőnknek...








2 megjegyzés:

  1. Azért ezek a napok nem annyira szellősek! Vagy csak azért érzem így, mert nálad a nyelvtanítás okán délutánra tömörülnek az elfoglaltságok?

    VálaszTörlés
  2. Igen sztem azért. A délelőtt viszonylag laza, aztan du beindul...ropulnek is a hetek!

    VálaszTörlés